Stockfoto’s behoren tot het verleden – bedrijfsfotografie is de nieuwe trend

Stockfoto’s behoren tot het verleden – bedrijfsfotografie is de nieuwe trend

Stockfoto's behoren tot het verleden - bedrijfsfotografie is de nieuwe trendHet is geen geheim dat je vandaag een website en bedrijfsfotografie nodig hebt om je bedrijf te promoten. Helaas begrijpen niet alle ondernemers de kracht van het gebruik van bedrijfsfotografie op hun sites. Sommige mensen denken dat fotografen alleen maar portretten en familiefoto’s maken. Er zijn zelfs mensen die om die reden geen contact opnemen met een professional! De waarheid is echter dat professionele foto’s je merk en bedrijf naar een hoger niveau kunnen tillen. Van digitale campagnes tot gedrukte media, aangepaste afbeeldingen vormen een cruciaal onderdeel van elke marketingstrategie voor elk bedrijf. Niet overtuigd? Om een lang verhaal kort te houden: bedrijfsfotografie helpt je een verhaal te vertellen. Fascinerende beelden hoort bij het delen van je bedrijf met de wereld. Van digitale marketingstrategieën tot visitekaartjes en promotiekansen, je bedrijfsfotografie is een vorm van introductie aangaande jezelf en je bedrijf. Foto’s helpen je ook relevant te blijven in de geest van de huidige consument. En zonder enige twijfel helpen ze ook de aandacht van potentiële nieuwe klanten te krijgen. Geloof het of niet, mensen zijn beter in het onthouden van visuele informatie dan geschreven of gesproken tekst. Houd deze tip in gedachten terwijl je ernaar streeft om je connecties op te bouwen en nieuwe te creëren. Laten we één ding rechtzetten: stockfoto’s zijn iets uit het verleden. Natuurlijk kun je ze nog steeds downloaden van internet. Maar waarschijnlijk kom je dezelfde ook steeds weer tegen, vooral die gemaakt voor specifieke industrieën. Klanten zullen meer open staan voor wie de moeite neemt om te investeren in professionele fotografiediensten, in plaats van stockfoto’s te gebruiken. Dit komt omdat stockfoto’s niet uniek zijn. Ze zijn iets waar iedereen toegang toe heeft en niet veel mensen zijn nog onder de indruk van deze foto’s.

Druk uit wie je bent met bedrijfsfotografie

Wanneer je de stockfoto’s inruilt voor op maat gemaakte visuele inhoud, toon je je publiek een nieuwe kant van je bedrijf en jezelf. Je drukt uit wie je werkelijk bent. Misschien wil je enkel een fotoshoot die alleen gericht is op je kantoor, magazijnruimte en producten? Of misschien wil je bedrijfsfotografie gebruiken voor teamretreats of andere bedrijfsevenementen? Wat de afbeeldingen ook vastleggen, ze vormen een verlengstuk van je bedrijf. Je kunt een volledig album met producten, diensten en werknemers krijgen. Maar wat je nog meer krijgt, is een kans om je publiek te laten zien wat je doet, welke waarden je vasthoudt en zoveel meer. Hoe kan één afbeelding, of een volledige reeks, zoveel teweegbrengen? Nou, heel simpel, omdat een foto duizend woorden kan zeggen. Het is geen cliché; het is de kracht van de combinatie van bedrijfsfotografie met overtuigende content dat je nieuwe marketinginitiatieven zal geven. Ongeacht hoe effectief je digitale strategieën zijn, het is de moeite waard om enkele foto’s ook in printstrategieën te gebruiken. Waar je je bedrijfsfotografie ook voor gebruikt, je moet het beste van het beste gebruiken. Er zijn veel andere manieren om geprinte versies te gebruiken, zoals bijvoorbeeld borden op evenementen die je sponsort of:

  • visitekaartjes
  • brochures
  • bedrijfskleding
  • tijdschriften / kranten
  • voertuigen

De beste professionele fotografiedienst

Stop met lezen over wat professionele afbeeldingen voor je bedrijf kunnen betekenen en start met het bekijken van de resultaten voor jezelf. Begin vandaag nog met het opzetten van de eerste professionele fotosessie voor je bedrijf of merk. Hier is waar Je Leukste jouw pad kruist. JLF creëert voor jou de ultieme visuele ervaring. Van fotografie tot film, het team van experts kan de essentie van je merk en bedrijf vastleggen. Bekijk op www.jlf.nl waar deze foto en filmstudio jou zakelijk of als particulier in tegemoet kan komen.