Contactgegevens klantenservice Kijkshop opvragen

Contactgegevens klantenservice Kijkshop opvragen

Een aantal maanden geleden had ik heel voordelig bij de Kijkshop een koffiezetapparaat gekocht. Het apparaat deed het goed, totdat de koffie vreemd begon te smaken. Ik wilde er toen mee terug naar de Kijkshop, maar ik had de winkel bezocht in een andere stad dus het duurde even voor ik in de gelegenheid was dat te doen. Ik was bang dat de garantie anders zou verlopen dus ben op zoek gegaan naar gegevens van de klantenservice van Kijkshop, om te vragen wat ik het beste kon doen. Ik kon echter alleen een telefoonnummer vinden van alle individuele winkels. Daar was ik niet naar op zoek. Ik wilde eigenlijk direct contact met de klantenservice van Kijkshop. Uiteindelijk heb ik toch maar de winkel gebeld waar ik het koffiezetapparaat gekocht had. Zij konden me doorverbinden. Toen ik het hier met een collega over had zei zij dat ik ook op http://deklantenservice.nl/ had kunnen kijken. Hier staan alle juiste gegevens van grote ketens in Nederland. Inderdaad, via https://deklantenservice.nl/kijkshop/ lukt het inderdaad het algemene nummer te achterhalen. Op dat moment had ik het koffiezetapparaat al kunnen opsturen naar de klantenservice van Kijkshop, maar ik vond het alsnog handig om te weten waar ik het nummer had kunnen vinden. Ik heb immers wel vaker een nummer van een klantenservice nodig. Dan is het fijn te weten waar je moet zoeken. Het lukt me niet altijd te bellen als ik op mijn werk ben. Op zulke momenten wil ik direct  het nummer hebben als ik thuis ben van werk, zodat ik een klantenservice nog op tijd kan bereiken. Sommige helpdesks zijn immers maar tot een uur of vijf bereikbaar op werkdagen.

Klantenservice Kijkshop gratis bellen

De meeste klantendesks in Nederland hanteren een telefoonnummer waarvoor de consument extra moet betalen. Via de website van De Klantenservice was het ook mogelijk een gratis nummer op te zoeken. Daarmee kwam ik bij precies dezelfde persoon uit maar hoefde ik niet extra te betalen. Dat vond ik ook handig. De klantenservice van Kijkshop raadde me aan actie te ondernemen op het apparaat dat ik had gekocht. Ik moest het apparaat opsturen en zou dan of:

  • Een gerepareerd apparaat ontvangen
  • Een nieuw apparaat ontvangen
  • Een geldbedrag ter waarde van het apparaat ontvangen

Uiteindelijk heeft de klantenservice van Kijkshop gezorgd voor de reparatie van het apparaat. Er bleek een of ander filter kapot te zijn waardoor de koffie inderdaad niet meer goed smaakte. Ik vond het wel prima dat ze het oude apparaat repareerden. Dat scheelt toch weer het maken van een nieuw koffiezetapparaat. Bovendien kreeg ik een tegoedbon van de klantenservice van Kijkshop voor een eventuele volgende aankoop. Dat vond ik netjes van ze. Ik ben blij dat ik contact heb opgenomen met de klantenservice van Kijkshop. Dat leverde me een werkend koffiezetapparaat op en nog een beetje extra korting. Waar vind je dat nu tegenwoordig nog?

Producten ruilen of laten repareren?

Het is altijd de vraag wat beter is. Ruil je een kapot apparaat om voor een nieuwe met de garantie dat het apparaat het dan wel doet, of laat je hem repareren? Ik heb voor het laatste gekozen omdat me dat een beter gevoel gaf. Beter proberen een bijna werkend product weer aan de praat te krijgen dan een nieuwe kopen, is mij altijd geleerd. Er zijn zelfs repair caf├ęs waar mensen zelf hun apparaten weer maken. Dat is mij helaas niet gegund, maar via de klantenservice van Kijkshop lukte het me wel.